Wskazówki jak promować stronę w sieci
Założenie witryny internetowej bez żadnej promocji jest jak postawienie banera na środku pustyni-nikt oprócz nas nie wie, o jego istnieniu. Aby internauci trafili na twoją stronę, powinno się zadbać o marketing, profile w social media, a także bardzo wysokiej jakości treści. Zresztą wszystkie te działania wspierają się wzajemnie.
Jak zareklamować stronę www przy niewielkim budżecie?
Właściciele niewielkich biznesów nie mają sporych budżetów na marketing. Daleko im do wydawani tyś. na kampanie Google Adwords, współprace z influencerami. Natomiast nadal mogą postawić na sprawdzone, więcej tanie sposoby promocji.
Darmowe sposoby reklamy witryny internetowej
Mediach społecznościowych
Warto prowadzić fanpage na Facebooku , a oprócz tego konto na Instagramie. To absolutne minimum. Na Facebooku sprawdzą się ciekawe treści, filmy, livey, z kolei na Instagramie można pokazać swój produkt w ciekawym sąsiedztwie. Dzięki bardzo dobrze dobranym hashtagom i bardzo wysokiej jakości zdjęciom, możesz natrafić do całkiem nowych odbiorców. Facebook pokazuje twoje posty jedynie fanom, którzy przedtem polubili stronę i niestety tnie zasięgi. Konta w social media pozwalają zyskać linki, które pozytywnie odbijają się na pozycjonowaniu twojej strony. Treści, którymi chętnie dzielą się internauci, wyskakują wyżej w rankingu Google.
Tworzenie treści pod kątem SEO
Kolejnym ważnym elementem strategii marketingowej jest dostarczanie na twoją stronę specjalistycznych treści, najlepiej zoptymalizowanych pod względem SEO. Warto sprawdzić zapotrzebowanie na dokładnie określone słowa kluczowe w bezpłatnym narzędziu: planerze słów kluczowych Google i nasycić nimi treść. W celu sprawdzenia, czy robisz to prawidłowo, możesz uruchomić specjalną wtyczkę, np. Yoast by WordPress, o ile korzystasz z tego CMS-a. Wybierz dokładnie sprecyzowane słowa, na które nie panuje zbyt duża rywalizacja. Popularne frazy są już oblegane przez korporacje ze sporym budżetem reklamowym. Pamiętaj o pozycjonowaniu lokalnym. W tym celu podaj adres swojej firmy. Google pokazuje odbiorcom firmy najbliżej miejsca, w którym się znajdują, wychodząc naprzeciw ich potrzebom.
Do niedrogich, ale nieodzownych możliwości promowania strony w sieci przy niewielkim budżecie należy pozycjonowanie. Dzięki ruchowi pozyskanemu z Google trafiają do nas czytelnicy zainteresowani konkretnymi usługami. Jeżeli warto dbać o pozycjonowanie na własną rękę, o tyle dla najlepszych efektów, warto zlecić to zadanie firmie zewnętrznej. Warto również powierzyć publikację tekstów sponsorowanych małym blogerom. Nie są tak drodzy, jak influencerzy, a zaangażowani odbiorcy mogą stać się twoimi klientami.
Polecamy: polski katalog firm.