Pozycjonowanie stron – niezbędne umiejętności
Co to jest pozycjonowanie i dlaczego warto w nie inwestować zarówno czas, jak i środki? Pozycjonowanie pozwala zająć wysokie miejsce twojej strony w rankingu Google. Artykuł, który pojawia się na pierwszej stronie tej popularnej wyszukiwarki może okazać się skuteczniejszą reklamą od drogich kampanii. Jak jednak natrafić na pierwszą stronę rankingu?
Pozycjonowanie stron-kilka rad na sam początek
Jeśli jeszcze nie masz swojej strony, pozycjonowanie możesz rozpocząć od wyboru domeny, która zawiera słowa kluczowe, według których internauci będą poszukiwać informacji o twoim przedsiębiorstwie.
Zapotrzebowanie na konkretne frazy znajdziesz w planerze słów zasadniczych Google. Zwróć uwagę nie tylko na wysoką pozycję w wyszukiwarce, niemniej jednak również na to, czy w ten sposób internauci szukają twoich usług. Przykładowo właściciel firmy, który oferuje budowę domków letniskowych, nie powinien wybrać słowa kluczowe: domki letniskowe, bo w ten sposób internauci poszukują noclegów na urlop i szybko zamkną jego stronę.
Ponadto podczas wyboru słów kluczowych powinno się mierzyć siły na zamiary. Zamiast porywać się na frazy, które mają największą konkurencję, a więc są oblegane przez firmy z sporym budżetem, warto je uściślić. Wtedy łatwiej wyskoczyć na pierwszych stronach Google. Możesz to zrobić, podając lokalizację swojego biznesu. Jeśli prowadzisz firmę w Warszawie, zadbasz jednocześnie i jej prestiż.
Po doborze słów kluczowych przychodzi czas na tworzenie treści. Warto dodawać nowe artykuły na bloga internetowego firmowego minimum dwa razy tygodniowo. Słowa kluczowe powinny znaleźć się w tytule, wstępie, śródtytułach i naturalnie w treści. Można je pogrubić. Im dłuższe, a zarazem im bardziej wartościowe treści, tym większa szansa, że uplasują się na pierwszych serwisach Google w organicznym wyszukiwaniu. Dla lepszego efektu SEO warto frazy dodać w meta opisie strony, meta tytule, a także w menu. Pamiętaj o tagach w trakcie dodawania wpisu.
Warto wokół strony budować społeczność w postaci fanów i obserwatorów. Jeżeli treści rozejdą się wirusowo w social media, treść ma większą szansę wyskoczyć wysoko w Google. Im strona jest starsza, tym wyższe jej notowania, jeżeli stosujesz się do powyższych rad. Dalszym ważnym aspektem strategii seo jest linkowanie. Teksty z linkami z atrybutem do follow możesz wykupić u blogerów, albo pozyskać, udzielając eksperckiego wywiadu. Promowanie strony w internecie to kompleksowy i czasochłonny proces. Jeżeli już wolisz zajmować się zleceniami dla klientów, zdaj się na agencję marketingową, która w twoim imieniu zadba o pozycjonowanie, nawiąże kontakty z wydawcami, a również poprowadzi działania w mediach społecznościowych.
Polecamy: jak pozycjonować strony.