Czy warto inwestować w gadżety z logo
Topowi marketingowcy, którzy zjedli zęby na swojej robocie są jednomyślni: gadżety reklamowe, czy gadżety z logo firmy pozytywnie wpływają na jej wizerunek i sprawiają, że klienci są z nią bardziej związani. To, na jakie gadżety zdecyduje się firma nie może być sprzeczne z jej wizerunkiem kreowanym w mediach oraz zadaniem, wręcz jeżeli jest wyłącznie sloganem. Firma, która szczyci się tym, że jest proekologiczna i wspiera organizacje walczące o środowisko naturalne, nie może wypuścić na rynek plastikowych toreb lub gadżetów kiepskiej jakości.
Takie marki raczej proponują swoim klientom produkty przydatne, niemniej jednak wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Mogą być to materiałowe torby na zakupy albo kalendarze, na które papier pozyskiwany jest z tzw. pewnych źródeł. Gadżety powinno się także dostosować do odbiorców, czyli klientów, do których kierowane są produkty marki. Jeżeli już ktoś ma klientów pośród osób starszych, może oferować im torby na zakupy, czy parasolki. Jeśli sprzedaje towary dla dzieci, gadżetami mogą być gry, przykładowo. drewniane ekologiczne domino. Nieco zupełnie inaczej przedstawia się kwestia gadżetów w markach premium. Tu raczej zamawia się produkty ekskluzywne typu wina, nalewki lub czekoladki zapakowane w firmowe pudełko albo papier. Takich gadżetów nie rozdaje się wszystkim klientom a tylko tym, którzy wiążą się z marką na dłuższą współpracę. Gadżetów firmowych nie wolno zakupować w ciemno. Zamawiając dla swojej firmy gadżety reklamowe z nadrukiem, należy najpierw poprosić o próbki. To znaczy, nie należy zamawiać bez sprawdzenia, trzystu koszulek, czy kubków z nadrukiem. Najlepiej na start wziąć kilka sztuk i sprawdzić, jaka jest jakość i trwałość zaprojektowania. Nie ma nic gorszego niż wypuszczenie na rynek gadżetów, które będą tandetne. Klienci zamiast przekonać się do marki, zaczną kojarzyć ją z bylejakością. Dlatego warto dbać o miejsce, w którym kupuje się swoje gadżety firmowe i uprzednio sprawdzić, czy na pewno warto powierzyć mu tworzenie gadżetów dla swojej marki.
Źródło informacji: gadżety reklamowe.