Treści w pozycjonowaniu
Planowanie kampanii marketingowej dla naszej strony musi uwzględniać wysokiej jakości treść. Bez tego nie ma mowy o jakichkolwiek rezultatach, i to obojętne, czy mówimy o strategii linkowania, kampanii w mediach społecznościowych czy o czymkolwiek innym. Wartościowa treść jest już zwyczajnie standardem.
Po drugie – powinniśmy posiadać co najmniej kilka kanałów promocyjnych. Owszem, jeszcze parę lat temu wystarczyło samo linkowanie z katalogów i precli, jednakże dziś kampania powinna obejmować mediach społecznościowych, content reklamę na blogach, na portalach video, newslettery i sporo innych.
Stare metody w nowej odsłonie
Oczywiście we współczesnej branży SEO nadal obowiązuje prymat dobrze wykonanej strony i dobrych linków. Nadal zatem powinniśmy:
Zminimalizować czas ładowania się naszej strony;
Poprawić funkcjonowanie menu;
Skalować grafiki;
Pozyskiwać odnośńiki z mocnych źródeł.
Do tego należy dołożyć natomiast jeszcze konieczność:
Prowadzenia eksperckiego bloga internetowego;
Tworzenia specjalistycznych opisów naszych produktów i usług na naszej stronie;
Tworzenia profesjonalnych filmów publikowanych na wortalach video.
Innymi słowy: współczesna optymalizacja i pozycjonowanie stron muszą obejmować content marketing.
Szczególna rola mediów społecznościowych
Ponadto istotne są dziś media społecznościowe, choćby to akurat nie powinno dziwić. W końcu sami z nich korzystamy i widzimy, jak notorycznie korzysta z nich młode pokolenie. A to właśnie ono jest największym gronem ewentualnych klientów w sklepach internetowych. Jeżeli już zatem zaniedbamy mediach społecznościowych, stracimy dużą szansę na przebicie się przez konkurencję w naszej branży. Co jednakże na tych mediach społecznościowych robić? Dobra kampania obejmuje tworzenie wpisów zachęcających do aktywności, niemniej jednak uwaga: ich publikowanie powinno uwzględniać odpowiedni harmonogram. Każde medium ma bowiem inną specyfikę, dlatego przykładowo. na Twitterze można sobie pozwolić na wpisy codziennie, ale na Facebooku niezbędne są już przerwy.
Drugim ważnym elementem poruszania się po mediach społecznościowych jest aktywność własna. Warto wchodzić w interakcję z użytkownikami, warto również odwiedzać inne profile i zostawiać tam komentarze.
Promowanie strony w sieci musi mieć charakter długoterminowy. Zbyt szybkie i intensywne działanie – czy to o ile chodzi o dodawanie linków, czy dodawanie postów na mediach społecznościowych – przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego. Stąd też – jeżeli już nie potrafimy wyczuć social media, jeśli nie mamy wiedzy na temat linkowania itd. – korzystajmy z usług firm zewnętrznych. Dużo lepiej powierzyć kampanię profesjonaliście, niemniej jednak mieć pewność, że przyniesie ona jak największe korzyści.
Polecamy: cennik pozycjonowania.