Promocja strony internetowej w social media
Nieprosto wyobrazić sobie dziś upowszechnienie strony internetowej bez dobrej kampanii w social media. W końcu wszyscy mamy profil na Facebooku, wielu z nas ma go także na Twitterze czy na Instagramie. A skoro tak, to mają je również nasi ewentualni klienci.
Sporym zaniedbaniem jest więc nieobecność tam naszej marki. By natomiast przeprowadzić dobrą kampanię w social media, trzeba posiadać dobrą strategię. Nie wystarczy jedynie publikować posty na tablicy Facebooka. Niezbędne jest również zachęcanie użytkowników do aktywności, wsłuchiwanie się w to, co mają oni do powiedzenia, uwzględnianie tych informacji w rozwoju firmy i tak dalej.
Najczęstsze niedociągnięcia w social media
Promowanie strony w sieci musi być możliwie najbardziej naturalne, i kampanie w mediach społecznościowych nie są tu żadnym wyjątkiem. Nie można zatem:
Generować zbyt dużej ilości wpisów. Wtedy nasz potencjalny klient będzie odbierał to jako spam i przestanie nas obserwować.
Opierać swojej treści jedynie na reklamach. Specyfikacją we współczesnej branży SEO jest content marketing, dlatego publikowane przez moją firmę wpisy nie mogą być tylko zachętą do zakupu itd. Inaczej, muszą to być rzeczy praktyczne, które interesują naszego potencjalnego klienta.
Nudzić swoich użytkowników. Wiele firm wkleja na swoich mediach społecznościowych te same informacje każdego dnia, ale taka powtarzalność niewątpliwie nie zbuduje pozytywnego wizerunku ich marki.
Innymi słowy: kampania w social media musi opierać się na jakości publikowanej treści. Tekst musi zachęcać, musi angażować, musi prowadzić do aktywności ze strony użytkownika. Nie może być bełkotem znanym z telewizji czy radia, gdzie widzowie czy słuchacze są jedynie odbiorcami – tutaj powinna zachodzić relacja partnerska. Firma i jej ewentualny klient to partnerzy, którzy słuchają i szanują siebie nawzajem.
Marketing społecznościowy to przyszłe lata?
Wielu ekspertów twierdzi, że tradycyjne pozycjonowanie stron, oparte jedynie na wynikach wyszukiwania, w końcu przejdzie do lamusa. Zastąpić je ma właśnie reklama społecznościowy. Czy tak się stanie? Trudno powiedzieć, aczkolwiek już dziś nie można przecenić roli social media w pozyskiwaniu klientów. Wynika to m. in. z dynamicznego rozwoju tych mediów oraz dodatkowo z możliwie największego dostosowania ich do naszej codzienności. Może warto więc inwestować już nie tylko w tradycyjne linkowanie, niemniej jednak też chociażby w reklamę sponsorowaną na Facebooku?
Więcej informacji: wycena pozycjonowania.