Pozycjonowanie z wykorzystaniem linkowania i content marketingu
Internet kojarzony aktualnie nie przypomina już tego, jaki był obecny jeszcze dziesięć czy dwadzieścia lat temu. Rozwój jaki został poczyniony na przestrzeni tych lat był tak wielki, że aż szokuje. Na nieszczęście nie dla wszystkich jest to dobra wiadomość.
Jeżeli już chodzi o większość z nas, czyli ludzi którzy zajmują się w internecie głównie konsumpcją treści, możliwe, że z jednej strony jest lepiej. Mamy bowiem duży wybór tego co możemy przeczytać, czego posłuchać, co obejrzeć itp. Niestety z drugiej strony wszędzie czekają na nas reklamy. Są one wszechobecne i pojawiają się w hurtowych ilościach. Co odpowiada tak tak ogromną ich ilość? Przede wszystkim polityka jaką rządzi się dzisiaj rozpowszechnianie strony w internecie. Zabiegi w tym celu stosowane powodują, że na każdym kroku jesteśmy wręcz bombardowani informacjami o tym gdzie moglibyśmy jeszcze wejść, co jeszcze poczytać i tak dalej. Jeśli ktoś nie jest odporny na takie treści, to bardzo szybko staną się one dla niego dosłownie nie do zniesienia. Niestety nie mamy na to wielkiego wpływu jako odbiorcy. Co więcej, o ile czytamy na przykład komentarze pod artykułami albo opinie o produktach, to zwykle myślimy, że są one rzetelne. Jednak to już od dawna nie jest prawdą. Pozycjonowanie stron, czyli działania jakie wykorzystują właściciele czy to blogów czy sklepów ecommerce czy jeszcze innych witryn stworzonych do zarabiania, opierają się w głównej mierze na tak zwanym marketingu szeptanym. To znaczy wynajmuje się szereg ludzi, których misją jest pisanie pochlebnych opinii na temat danej marki czy firmy w internecie, oczywiście potajemnie dołączając do wiadomości linkowanie. Takie zabiegi nie są niczym dziwnym ze strony właścicieli tych stron, w końcu nie ma się co dziwić, że właściwie każdy stara się jakoś utrzymać się na rynku i nie wypaść z niego za wszelką cenę. Wystarczy spojrzeć na naszych kolegów z pracy, którzy są w stanie zrobić wiele ustępstw aby wyłącznie utrzymać swoją posadę. Natomiast będąc posiadaczem strony nie za każdym razem dostosowujemy ją bezpośrednio do potrzeb odwiedzających. Ułożenie artykułów, sposób pisania kolejnych wierszy, a nawet tło, obrazki i kolor czcionki są ściśle skrojone tak, ażeby spełniały normy SEO. Właścicielowi bardzo opłaca się takie działanie, ponieważ sprawia ono że jego witryna internetowa wędruje w górę rezultatów wyszukiwania, a przecież do tego każdy dąży. Nie ma się więc co dziwić, że to co w wielu miejscach w internecie dziś znajdujemy może śmiało nosić nazwę tak zwanej papki informacyjnej, która po prostu ma trafiać do jak największej linii odbiorców, a także robotów wyszukiwarek internetowych.
Polecam: wizytówki NAP. Zdobądź wizytówki nap do swojej strony internetowej jeśli pozycjonujesz ją lokalnie.