Akustyka w biurze
Bardzo duże biura mają bardzo złą akustykę. Jeżeli w takim biurze pracuje wielu pracowników, to przeszkadzają sobie nawzajem i wykonywanie zawodowych zadań jest wówczas bardzo trudne. Firmy prowadzące biura niedawno zaczęły odchodzić od tak zwanych przestrzeni open-space, ale nadal w wielu miejscach one funkcjonują i są bardzo dużym utrudnieniem.
Do takich dużych biur, w których jest bardzo zła akustyka przeznaczenie mają specjalne budki akustyczne. Te budki są specjalnie wyciszone i nie docierają do nich dźwięki z zewnątrz, ani także dźwięki wewnątrz nie są słyszane w przestrzeni biura. Tego rodzaju budki montuje się przede wszystkim w przestrzeniach open-space, gdzie pracownicy muszą posiadać możliwość wykonywania rozmów telefonicznych, a bez specjalnego wygłuszenia niczego by nie słyszeli. Akustyka w biurze jest ważnym elementem, bo niektórzy pracownicy, zwłaszcza ci, którzy są zaliczani do grona słuchowców, mocno się dekoncentrują w hałasie i nie są się w stanie skupić na swoich zadaniach, a to może powodować niedociągnięcia. Budka telefoniczna akustyczna, chociaż w pewnym zakresie koryguje norma pracy w takim dużym biurze. Znakomita większość osób przyznaję, że lubi pracować w dużych grupach, bo to koryguje kreatywność i daje możliwość także nawiązywanie nowych znajomości. Kiedy jednakże powinno się się intensywnie skupić, a hałas nam w tym przeszkadza, to praca w takiej dużej grupie może być bardzo trudna. Budka akustyczna do biura jest sporym wydatkiem, ale niekiedy nie da się jej w żaden sposób zastąpić, bo w biurze nie można na przykład wytworzyć remontu i wytworzyć osobnych pomieszczeń dla pracowników. Czasem praca nawet wymaga tego, żeby pracownicy mieli ze sobą nieustanny kontakt i żeby łatwo mogli przekazywać sobie informacje, a w takich warunkach niełatwo o prywatność i możliwość spokojnych rozmów telefonicznych. Po zastosowaniu budki sytuacja w biurze może się diametralnie zmienić, oczywiście na plus i różnice odczują nie tylko i wyłącznie pracownicy, niemniej jednak też przełożeni, dlatego że ich ekipa będzie pracowała wydajniej, a liczba błędów popełnianych w pracy ulegnie zmniejszeniu, więc nie będzie kłopotu z generowaniem dodatkowych i całkowicie niepotrzebnych zadań.
Dodatkowe informacje: wyciszanie call center.